FOV

źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/Field_of_view#/media/File:Angle_of_view.svg

FOV

FOV, field of view, a po polsku pole widzenia. W odniesieniu do VR FOV określa jak dużą część wirtualnego świata możemy zobaczyć na ekranie w danym momencie. Inaczej mówiąc, jest to kąt w polu widzenia gogli VR. Możecie się spotkać z dwoma, rzadziej trzema rodzajami kątów napotykając informacje o FOV. A są to:

  • Horizontal FOV – czyli wysokość pola widzenia
  • Vertical FOV – szerokość pola widzenia
  • Diagonal FOV – przekątna pola widzenia, podawana najczęściej ponieważ zazwyczaj jest to największa wartość

Dla każdego z nas pole widzenia w wirtualnej rzeczywistości może być różne. Zależy to od paru czynników takich jak:

  • Wielkość soczewek
  • Pozycja soczewek w goglach
  • Czy nosimy okulary
  • IPD użytkownika
  • Głębokość osadzenia oczu

Producenci gogli zazwyczaj podają w specyfikacji jakiego FOV możemy oczekiwać. W realnym świecie pole ludzkiego widzenia na wysokość to około 150 stopni, a na szerokość to od 200 do 220 stopni.

Nie stworzono jeszcze zestawu który by to osiągnął. Jednak jesteśmy tego coraz bliżej. Dla przykładu gogle Valve Index mają FOV 108 (wysokość) na 104 (szerokość) stopnie