Widok miasta z perspektywy postaci w grze Bonelab
|||

Bonelab na Quest 3: Rok oczekiwań zakończony wielką aktualizacją

Po ponad roku ciszy, twórcy Bonelab powracają z ogromną aktualizacją, która wprowadza mnóstwo nowych funkcji, optymalizacji i poprawek. Aktualizacja, nazwana „Player Rig Improvements, MarrowSDK Levels, Zones, Optimizations, QUEST 3 UPDATE,” jest wynikiem 18 miesięcy intensywnych prac rozwojowych. Gracze mogą spodziewać się znaczących ulepszeń w fizyce interakcji, bardziej realistycznego systemu stref oraz lepszej wydajności na wszystkich poziomach gry. Dla użytkowników Quest 3 przygotowano specjalne optymalizacje, które dodatkowo podniosą jakość rozgrywki. Czas odkryć, co nowego czeka na nas w świecie Bonelab!

Główne Nowości

Aktualizacja Bonelab przynosi szereg istotnych zmian i ulepszeń, które znacząco wpłyną na rozgrywkę:

  1. Ulepszenia Player Rig: Znaczna poprawa fizyki i wydajności, dzięki czemu postać gracza jest bardziej responsywna i realistyczna. Wprowadzono usprawnienia w interakcji z dźwigniami, szafkami, a także poprawiono mechanikę celowania i odrzutu broni.
  2. Aktualizacje MarrowSDK: Wersja 4 SDK wprowadza nowe narzędzia do tworzenia poziomów oraz ułatwia modowanie dzięki dynamicznie ładowanym obiektom spawnowalnym.
  3. Nowy System Stref: Całkowicie przebudowany system stref poprawia śledzenie obiektów i optymalizację wydajności, umożliwiając tworzenie bardziej skomplikowanych poziomów z większym zaangażowaniem graczy.
  4. Optymalizacje Wydajności: Szereg poprawek dotyczących renderowania, ładowania, strumieniowania zasobów, kolizji, mapowania nawigacji, tekstur, dźwięków i innych elementów gry. Zmiany te mają na celu poprawę płynności gry i zmniejszenie zużycia pamięci.
  5. Specjalne Zmiany dla Quest 3: Dostosowane optymalizacje dla użytkowników Quest 3, w tym poprawiona jakość tekstur i renderowanie foveated.

Szczegóły Aktualizacji

W tej ogromnej aktualizacji Bonelab znajdziemy wiele istotnych zmian i ulepszeń. Oto najważniejsze z nich:

Ulepszenia Player Rig

  • Optymalizacja pozycji rąk: Zwiększono zakres ruchu w niektórych pozycjach, dodano fizyczne skręty szyi, górnych i dolnych partii rąk oraz ud.
  • Lepsza interakcja z obiektami: Ulepszono mechanikę obsługi dźwigni, szafek i joysticków, poprawiono celowanie i odrzut broni.
  • Nowa mechanika ruchu: Poprawiono mantling, ruch podczas kucania, dodano stabilizację gracza przy większych siłach oraz udoskonalono teleportację.
  • Optymalizacja wydajności: Znacząco poprawiono wydajność, przygotowano Player Rig do łatwiejszego rozdzielenia jako NPC.

Aktualizacje MarrowSDK

  • Patch 4: Duża aktualizacja SDK ułatwiająca tworzenie modów, m.in. dzięki dynamicznie ładowanym obiektom spawnowalnym.
  • System stref: Całkowicie przebudowany, co poprawia tworzenie poziomów, śledzenie obiektów oraz optymalizację wydajności.

Nowy System Stref

  • Przebudowa systemu stref: Umożliwia tworzenie bardziej zaawansowanych poziomów z większym zaangażowaniem graczy.
  • Śledzenie i zarządzanie obiektami: Wszystkie Rigidbodies zostały przekształcone w Marrow Entities, co umożliwia lepsze śledzenie stanu, resetowanie i optymalizację.

Optymalizacje Wydajności

  • Poprawki renderowania i ładowania: Optymalizacje dotyczące ładowania zasobów, strumieniowania tekstur, kolizji, nawigacji, dźwięków i innych elementów.
  • Redukcja zużycia pamięci: Zmniejszono zużycie pamięci oraz rozmiar plików.

Dodatkowe Zmiany i Poprawki

  • Interaktywne elementy gry: Ulepszenia w renderowaniu, ładowaniu, strumieniowaniu zasobów, kolizjach, nawigacji, teksturach, dźwiękach, mapach światła i innych aspektach.
  • Poprawki błędów: Naprawiono liczne błędy, od problemów z logiką, przez kolizje, po anomalie graficzne.

Specjalne Zmiany dla Quest 3

Aktualizacja Bonelab wprowadza również szereg optymalizacji i ulepszeń specjalnie dla użytkowników Quest 3, w pełni wykorzystując moc obliczeniową i potencjał tego urządzenia:

  • Lepsze filtrowanie anizotropowe (technika poprawiająca jakość tekstur przy ich oglądaniu pod kątem): Włączono 4x filtrowanie anizotropowe, co poprawia jakość tekstur.
  • Poprawione renderowanie foveated (technika renderowania, która zwiększa rozdzielczość obrazu w obszarze centralnym pola widzenia, zmniejszając ją na obrzeżach, co oszczędza moc obliczeniową): Zwiększono efektywność renderowania foveated, co pozwala na lepszą wydajność gry.
  • Zwiększona pamięć podręczna tekstur: Znacznie zwiększono pamięć podręczną tekstur, w końcu wykorzystując 8 GB RAM Quest 3 (w porównaniu do 6 GB RAM Quest 2, gdzie 2 GB pozostawało niewykorzystane), co przyczynia się do lepszego ładowania i wyświetlania tekstur w grze.

Te zmiany mają na celu maksymalne wykorzystanie możliwości Quest 3, zapewniając płynniejszą i bardziej immersyjną rozgrywkę.

Podsumowanie

Aktualizacja Bonelab to ogromny krok naprzód, przynoszący wiele ulepszeń, optymalizacji i nowych funkcji, które znacznie wzbogacają doświadczenie graczy. Ulepszenia w fizyce interakcji, nowy system stref i liczne poprawki wydajności sprawiają, że gra staje się bardziej płynna i immersyjna. Dodatkowo, specjalne optymalizacje dla Quest 3 w pełni wykorzystują jego moc obliczeniową, co oznacza, że gracze mogą cieszyć się jeszcze lepszą jakością grafiki i płynnością rozgrywki.

Czekaliśmy ponad rok na tę aktualizację, ale warto było – teraz nadszedł czas, by ponownie obijać przeciwników, jakbyśmy byli Neo z Matrixa. Dzięki nowym ulepszeniom, walki w zwolnionym tempie i precyzyjne manewry stają się jeszcze bardziej satysfakcjonujące. Przekonajcie się sami, jak wiele zmieniło się w Bonelab i zanurzcie się w pełni w nowości, które twórcy dla nas przygotowali.

Co sądzicie o tych zmianach? Macie już swoje ulubione nowe funkcje? Podzielcie się swoimi wrażeniami w komentarzach!

Gra dostępna jest na Quest 2, 3 oraz Pro, SteamVR oraz PCVR w sklepie Meta.

Podoba Ci się nasza praca?

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.