Oculus żyje dalej: Meta kontynuuje

Meta kontynuuje wykorzystywanie nazwy Oculus dla swojego programu wydawniczego gier VR

Meta (wcześniej Facebook) oficjalnie ogłosiło, że kontynuuje używanie nazwy Oculus w ramach swojego programu wydawniczego gier VR, który teraz nazywa się Oculus Publishing. W chwili obecnej, w ramach programu Oculus Publishing jest w produkcji ponad 150 gier VR.

Oculus Publishing umożliwia pracę z deweloperami w zakresie finansowania, promocji i pomocy przy koncepcji gier, co jest przedłużeniem działań Meta związanych z wydawnictwem gier VR. Meta twierdzi, że pomogło w finansowaniu takich gier jak Among Us VR, Bonelab i Blade & Sorcery: Nomad. Firma twierdzi, że ​​jest w trakcie produkcji kolejnych 150 tytułów.

Według Meta, ponad 1,5 miliarda dolarów zostało wydane na gry i aplikacje w sklepie Meta Quest, a 40 tytułów wygenerowało ponad 10 milionów dolarów przychodu. Liczba tytułów, które zarabiają 20 milionów dolarów, podwoiła się w ciągu ostatniego roku.

To już prawie 18 miesięcy od momentu, kiedy Meta zmieniła nazwę z Facebooka i zredukowała markę Oculus, którą nabyła w 2014 roku, do Oculus Studios w Meta. Quest 2 został przemianowany na Meta Quest 2 w trakcie trwania cyklu życia. Wtedy Andrew „Boz” Bosworth, ówczesny CTO Meta, powiedział, że „chcą jasno pokazać, że Quest jest produktem Meta” i zapewnił, że:

„oryginalna wizja Oculus jest wciąż głęboko zakorzeniona w tym, jak Meta będzie kontynuować masową adopcję VR”.

Andrew „Boz” Bosworth

Meta nigdy nie porzuciła nazwy Oculus – co widać w jej podziałach na firmy deweloperskie Oculus Studios – ale nowe branding sugeruje, że nazwa ta będzie żyła przez długi czas. Po długim procesie przejęcia Within (Supernatural), Oculus Studios ma teraz zespół deweloperów pracujących nad grami pierwszej strony, które zostaną wydane na przyszłe headsety VR, w tym Beat Games (Beat Saber) i Armature Studio (Resident Evil 4 VR).

Co sądzisz o dalszym korzystaniu przez Meta z nazwy Oculus w ramach swojego programu wydawniczego gier VR? Czy uważasz, że marka Oculus nadal ma duże znaczenie w branży VR, czy powinna zostać całkowicie zastąpiona przez markę Meta?

Similar Posts

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.