Magic Leap pod presją Apple? ML2 w pełni obsługuje OpenXR

Magic Leap obsługuje już standard OpenXR na swoim goglach ML2, pomimo opóźnienia z ubiegłego roku. Wydaje się, że ma to coś wspólnego z nadchodzącym wejściem Apple na rynek XR.

OpenXR to standard otwarty, który ma na celu standaryzowanie tworzenia aplikacji VR i AR, co pozwoli na większą interoperacyjność sprzętu i oprogramowania. Standard ten jest wdrażany od 2017 roku i jest popierany przez większość wiodących firm sprzętowych, platformowych i silnikowych w branży XR.

Magic Leap podkreślił, że „adopcja OpenXR jako standardu dla ekosystemu AR zapewnia ciągły rozwój i dojrzewanie AR”. Firma jest również wiceprzewodniczącym grupy roboczej OpenXR, dzięki czemu dostarcza ekspertyzę techniczną i współpracuje z innymi członkami w celu zaspokojenia potrzeb programistów i użytkowników końcowych, zakresu standardu oraz najlepszych praktyk wdrożeniowych.

Mimo że Magic Leap od dawna był częścią grupy roboczej OpenXR, niektórzy uważają, że nadchodzące wejście Apple do przestrzeni XR skłoniło firmę do zakończenia prac nad implementacją tego standardu.

Apple słynie z ignorowania pewnych powszechnie stosowanych standardów informatycznych i wykorzystywania własnych technologii, co w niektórych przypadkach powoduje podział między platformami. W branży tak młodej jak XR i biorąc pod uwagę tajemnicze podejście Apple do R&D w tej przestrzeni, istnieje ryzyko, że firma będzie miała swoje własne podejście do tego, jak programiści i ich aplikacje będą mogły współdziałać z goglami.

Jeśli Apple nie zdecyduje się na wsparcie OpenXR, będzie to największe ryzyko dla branży XR, ponieważ programiści będą musieli zmienić swoje procesy tworzenia aplikacji dla gogli Apple, co spowoduje podział między Apple a resztą branży, co skutkować będzie mniejszą przenośnością aplikacji między platformami.

W chwili obecnej firmy, które już obsługują OpenXR, mają przewagę, ponieważ mają na swojej stronie doświadczonych programistów i treści. Niemniej jednak, nie wolno nam zapominać o armii doświadczonych programistów iOS, którzy są przyzwyczajeni do tworzenia aplikacji w „stylu Apple”. Jeśli Ci programiści zaczną swoją przygodę z XR za pomocą narzędzi Apple, będzie mniej prawdopodobne, że ich aplikacje zostaną wprowadzone na gogle OpenXR.

Z drugiej strony, Apple może zaakceptować OpenXR, widząc wartość, jaką przynosi…

Źródło: roadtovr

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.