|

Rewolucja od Qualcomm w Virtual Desktop!

Gry w wirtualnej rzeczywistości (VR) zawsze dążyły do osiągania wysokich rozdzielczości i płynnych odświeżeń obrazu, aby zapewnić niezrównane wrażenia i wciągnięcie. Jednak realizacja tych wymagających standardów często wiąże się z wyzwaniami związanymi z wydajnością, użyciem pamięci, wymaganiami systemowymi, pasmem bezprzewodowym i zużyciem energii. W odpowiedzi na te problemy, firma Qualcomm Technologies, Inc. opracowała innowacyjne rozwiązanie o nazwie technologia Game Super Resolution. Ta technika ma na celu rewolucjonizację doświadczenia gry w VR, dostarczając lepszej jakości obrazu przy optymalnym wykorzystaniu zasobów.

Qualcomm we współpracy z Virtual Desktop

Qualcomm Technologies, Inc. niedawno nawiązała współpracę z Guyem Godinem, twórcą programu Virtual Desktop, aby zintegrować technologię Snapdragon Game Super Resolution, która poprawia jakość renderowania gier PCVR na goglach VR. Teraz gracze VR, którzy do tej pory byli ograniczeni do niższych rozdzielczości, będą mogli skalować swoje ulubione tytuły PCVR do najwyższych dostępnych ustawień rozdzielczości (Ultra / God Like) na goglach VR. Dodatkowo, będą mogli skorzystać z technologii Synchronous Space Warp, która pomaga dalszośmy redukować wymagania sprzętowe komputera do gry w VR. Te nowe funkcje będą wkrótce dostępne na wielu modelach gogli VR korzystających z platformy Snapdragon XR2 i procesora graficznego Qualcomm Adreno.

Nowa funkcja w Virtual Desktop

Opcje strumieniowania PCVR w programie Virtual Desktop

Czym jest technologia Game Super Resolution i jak może pomóc w VR? Techniki Game Super Resolution tworzą obrazy o wyższej rozdzielczości na podstawie obrazów o niższej rozdzielczości poprzez doszlifowanie detali i wzmacnianie cech, co pozwala uzyskać wyraźne i ostre wizualizacje przy mniejszym wykorzystaniu zasobów niż w przypadku natywnego renderowania. Dzięki wykorzystaniu technologii Game Super Resolution, platformy i aplikacje deweloperów mogą zwiększyć rozdzielczość wyświetlanego obrazu, jednocześnie utrzymując płynność animacji i wysoką jakość wizualną.

Takie podejście jest również korzystne dla urządzeń VR. Dopracowane algorytmy poprawiają jakość renderowania na goglach VR z komputera, redukując jednocześnie wymaganą przepustowość bezprzewodową do przesyłania wyrenderowanych klatek. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu technologii Game Super Resolution na samych goglach VR, zmniejsza się także zużycie energii i wymagania dotyczące pasma, poprzez skalowanie treści blisko końca procesu wyświetlania.

Główne cechy technologii Snapdragon Game Super Resolution dla VR

Natura systemów VR wymaga szczególnej uwagi przy implementacji algorytmów super rozdzielczości. Istnieje kilka aspektów specyficznych dla VR, które Qualcomm uwzględnił w swoim rozwiązaniu:

  • Wymaga tylko buforu kolorów: Dla ułatwienia integracji z systemami VR i wsparcia dla istniejących treści, wybraliśmy algorytm, który potrzebuje tylko buforu kolorów do skalowania obrazu. Jest to kluczowe, aby umożliwić zastosowanie technologii super rozdzielczości w istniejących aplikacjach, bez konieczności wprowadzania zmian czy przebudowywania aplikacji.
  • Obsługuje ekstrapolację klatek: Integracja z technikami ekstrapolacji odświeżeń, takimi jak Synchronous Space Warp, umożliwia zwiększenie zarówno częstotliwości odświeżania, jak i rozdzielczości, co może podwoić dostępny czas renderowania na komputerze, oprócz oszczędności generowanych przez skalowanie na samych goglach VR.
  • Niska latencja: W VR niskie opóźnienie jest kluczowe, dlatego nasze rozwiązanie skalowania obrazu zostało starannie zoptymalizowane pod kątem maksymalnej wydajności przy jednoczesnym zachowaniu niskiego zużycia energii na goglach VR Snapdragon XR2. To osiągnięto bez dodawania dodatkowych klatek opóźnienia.
  • Zoptymalizowane zużycie energii i pasmo: W przeciwieństwie do innych popularnych algorytmów super rozdzielczości, korzystamy z pojedynczego przejścia GPU, dzięki czemu może być ono łączone z innymi operacjami, unikając kosztownych podróży do pamięci i minimalizując straty jakości wynikające z wielokrotnego próbkowania obrazu.
Po lewej: rozmycie ze standardowego skalowania dwuliniowego; Po prawej: Snapdragon Game Super Resolution dla VR

Podsumowanie

Dzięki swojej wysokiej wydajności, niskiej latencji i możliwości wykonania w jednym przejściu, technologia Snapdragon Game Super Resolution doskonale sprawdza się zarówno w samodzielnych aplikacjach VR, jak i w renderowaniu PCVR na gogle VR z platformą Snapdragon XR2.

Źrodło: Qualcomm

Podoba Ci się nasza praca?

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.